خدمات زیبایی پوست و مو

Zolfaghari Kardival
5 min readFeb 8, 2021

تزریق سم بولوتونیوم

چین و چروک های صورت یا ایستا هستند یا پویا. حرکت ماهیچه ها سبب بروز و ظاهر شدن چین و چروک های پویا می شوند. چین و چروک هایی که هنگام خندیدن ، خمیازه و … ایجاد می شوند از این نوع هستند. چروک های اطراف چشم و پیشانی نیز پویا هستند.

بوتاکس از اشکال مختلف سم بوتولینوم برای فلج کردن یا غیر فعال نمودن فعالیت های عضلانی برای رفع چین و چروک ها استفاده می کند. این محلول زیبایی صورت می تواند چین و چروک های پویا را درمان کرده و سبب جوانسازی پوست شوند.

از بین رفتن کلاژن پوست و خصوصیت ارتجاعی پوست ، صدماتی که حاصل قرار گرفتن در معرض خورشید و یا استعمال سیگار و دخانیات هستند سبب بروز چین و چروک های استاتیک می شوند. در نتیجه پوست شما خشک و نازک می شود و با کم شدن حجم صورت ، ظاهر صورت نیز تغییر پیدا می کند.

برخی از پزشکان ممکن است این ماده را برای رفع چین و چروک های استاتیک توصیه کنند ، اما تزریق ژل یا فیلر بسیار مؤثرتر هست. فیلر یا پرکننده ها ، پوست را لیفت می کند ، خطوط و چین و چروک ها را صاف می کند و ظاهری جوان تری به شما می دهند. پرکننده های متداول از جمله اسید هیالورونیک (Juvederm) مخصوصاً برای خطوط و چین و چروک های اطراف دهان مناسب هستند. برای بسیاری از افراد ، ترکیبی از بوتاکس و تزریق ژل بهترین نتیجه را کسب می کند.

تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم) باعث صاف شدن عضلات صورت می شود تا خطوط و چین و چروک ها مانند پای کلاغ و خط اخم را صاف کند.

دائمی نیست — معمولاً حدود 3 یا 4 ماه طول می کشد.

در انگلیس ، هزینه تزریق بوتاکس می تواند از 100 تا 350 پوند برای هر درمان متفاوت باشد ، بسته به کلینیک و منطقه تحت درمان.

تزریق بوتاکس به دلایل زیبایی در NHS در دسترس نیست.

قبل از تزریق بوتاکس به چه چیزهایی فکر کنید
اگر به تزریق بوتاکس فکر می کنید ، در مورد اینکه چرا آنها را می خواهید روشن کنید.

در مورد اینکه آیا یک عمل زیبایی برای شما مناسب است بیشتر بخوانید.

اطمینان حاصل کنید که شخصی که آمپول بوتاکس شما را می زند ، واجد شرایط و تجربه کافی است.

آنها باید یک پزشک پزشکی باشند و در یک ثبت نام باشند تا نشان دهند که از استانداردهای تعیین شده در آموزش ، مهارت و بیمه برخوردار هستند.

از تمرین کنندگانی که هیچ آموزشی ندارند یا فقط یک دوره آموزشی کوتاه را گذرانده اند ، خودداری کنید.

وقتی با پزشک ملاقات کردید ، در مورد موارد زیر س askال کنید:

آموزش ، صلاحیت و تجربه آنها
نام محصول ، در صورت مجوز بودن ، و نحوه و مکان ساخت آن
هر گونه خطرات یا عوارض جانبی احتمالی
چه اتفاقی خواهد افتاد اگر همه چیز اشتباه پیش رود
چه پوشش بیمه ای دارند
درباره انتخاب افرادی که عمل زیبایی شما را انجام می دهند بیشتر بخوانید.

سم بوتولینوم را فقط می توان در یک جلسه حضوری توسط یک پزشک پزشکی واجد شرایط ، مانند پزشک ، دندانپزشک ، نسخه داروساز یا نسخه پرستار تجویز کرد.

شخصی که سم بوتولینوم را تجویز می کند ، وظیفه دارد مطمئن شود که این ماده با خیال راحت تجویز می شود. آنها ممکن است تزریق نکنند ، اما باید مطمئن شوند که این کار توسط یک پزشک مجرب و باتجربه انجام شده است.

وقتی نمی توانید بوتاکس داشته باشید
در شرایط خاص ، تزریق بوتاکس توصیه نمی شود ، از جمله در موارد زیر:

شما عفونت پوستی دارید
شما به هیچ وجه حال خوبی ندارید
شما مانند میاستنی گراویس یک بیماری عصبی — عضلانی دارید
شما داروهای خاصی مصرف می کنید
شما باردار یا شیرده هستید
داشتن بوتاکس شامل چه مواردی است
صورت شما تمیز می شود و سم بوتولینوم با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف به عضلات صورت شما تزریق می شود.

بسته به ناحیه ای که تحت درمان قرار دارید ، در مکان های مختلف به تزریق نیاز خواهید داشت. از شما خواسته می شود عضلات صورت خود را حرکت دهید تا به شما کمک کند بهترین مکان را برای تزریق پیدا کنید.

این کار معمولاً حدود 10 دقیقه طول می کشد.

پس از آن
بلافاصله تغییری مشاهده نخواهید کرد. حدوداً 2 یا 3 روز طول می کشد تا شروع به کار کنید و 2 تا 3 هفته طول می کشد تا اثر کامل آن را ببینید.

صورت خود را به مدت 3 روز ماساژ یا مالش ندهید. همچنین از ورزش شدید ، آفتاب گرفتن (از جمله استفاده از آفتاب) و سونا به مدت 2 روز خودداری کنید. پزشک شما باید بتواند در مورد کارهایی که باید و نباید انجام دهید مشاوره بیشتری به شما بدهد.

اثرات آن معمولاً حدود 3 یا 4 ماه طول می کشد. اگر دوباره تزریق بوتاکس انجام دادید ، باید حداقل 3 ماه صبر کنید. اگر بیش از حد آن را داشته باشید ممکن است از کار بیفتد.

خطرات
خطرات تزریق بوتاکس در صورت انجام صحیح توسط یک متخصص واجد شرایط ، اندک است. با پزشک خود در مورد خطرات صحبت کنید.

بعد از درمان ممکن است داشته باشید:

سردرد و علائم شبیه آنفولانزا در 24 ساعت اول
کبودی ، تورم و قرمزی در جایی که سوزن ها در پوست قرار می گیرند
یک نگاه یخ زده — در صورت تزریق بیش از حد بوتاکس ، ممکن است نتوانید عضلات صورت خود را حرکت دهید
ضعف و افتادگی موقتی صورت — به عنوان مثال ، اگر بوتاکس به داخل این مناطق حرکت کند ، ممکن است پلک ها یا ابروهای شما افتادگی داشته باشد
در مواردی که ناحیه اطراف چشم درمان شده باشد و یا در صورت تزریق ناحیه گردن ، مشکلات تنفسی بسیار نادر باشد ، ممکن است مشکلات جدی مانند تاری دید یا دوبینی مشاهده شود.

در صورت بروز مشکل چه باید کرد
اگر تزریق بوتاکس انجام داده اید و از نتایج راضی نیستید با پزشک خود صحبت کنید.

اگر مشکل جدی مانند مشکل تنفس دارید ، با شماره 999 تماس بگیرید تا آمبولانس بخواهید یا مستقیماً به نزدیکترین حادثه و اورژانس (A&E) بروید.

همچنین می توانید هرگونه عوارض جانبی را مستقیماً از طریق وب سایت طرح کارت زرد گزارش دهید. با گزارش عوارض جانبی ، شما اطلاعات ارزشمندی در مورد ایمنی محصول مورد استفاده ارائه می دهید.

ماساژ صورت باعث می‌شود تا خون زیر پوست شما به حرکت درآید. باعث ریلکسی و آرامش شما شده و به جذب مواد اکسیژن‌ رسان کمک می‌کند و بخاطر تحریک پوست باعث دفع مواد زائد می‌شود.

پاکسازی صورت باعث زیبایی و شادابی پوست می‌شود و آلودگی‌های سطحی، دانه‌های سرسیاه را از سطح پوست برمیدارد.

پاکسازی پوست باعث می‌شود تا مواد معدنی و اکسیژن‌دار به سطح درمیست پوست برسد .( لایه‌ای درونی که زیر سطح پوست قرار دارد)

در لایه درمیست کلاژن وجود دارد و پاکسازی پوست یا فیشیال باعث جوانسازی پوست می‌شود.

لیزر موهای زائد زیر بغل درد بسیار کمی دارد . بسیاری از افراد با تصور درد شدید وارد کلینیک می شوند و پس از پایان یافتن عمل لیزر از اینکه دردی حس نکرده اند ، متعجب می شوند. استفاده از کمپرس یخ تمام آنچیزی است که برای کاهش درد جزئی لیزر لازم دارید.
تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زیر بغل بین 6 تا 8 جلسه می باشد. هر جلسه کمتر از نیم ساعت زمان می برد. مشاهده نتایج نیز در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد نتایج را زودتر از دیگران می بینند. اثربخشی لیزر به رنگ پوست و رنگ مو بستگی دارد .

در بیشتر موارد یک هفته پس از اولین جلسه لیزر ، موهای شما شروع به ریزش و کم شدن می کنند. اما شما همچنان باید به جلسات لیزر خود ادامه دهید تا نتیجه طولانی مدت بگیرید.

--

--